ŻELIWNY KADŁUB SILNIKA

Żeliwny kadłub silnika BMC 1,5 D w odróżnieniu od kadłuba silnika o zapłonie iskrowym jest dzielony poniżej osi walu korbowego w celu zwiększenia sztywności. Cylindry są wytoczone w materiale kadłuba (żeliwo stopowe), w wyniku doświadczeń eksploatacyjnych (przebiegi do pierwszego szlifowania gładzi cylindrów w silnikach o zapłonie iskro­wym przekraczały zwykle 160000 km). Wał korbowy ustalony jest w trzech tylko łożyskach głównych, z których środkowe spełnia zadania łożyska oporowego. Łożyska, główne i korbowe mają cienkościenne panewki wylane brą­zem ołowiowym oraz indowane.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!