ZAMIAST TULEJEK

Niekiedy zamiast tulejek stosuje się łożyska toczne, z reguły igiełkowe. Główki korbowodów, w których zaciska się sworznie tło­kowe, są nadcięte i zaopatrzone w śruby ściągające.Olej do smarowania sworznia ścieka z denka tłoka i na­pływa przez otwór lub przecięcie w główce, albo jest dopro­wadzany z układu smarowania silnika pod nadciśnieniem. W silnikach o dużych średnicach cylindrów (powyżej 120 mm) często główki korbowodów zaopatrzone są w kalibrowane kanaliki wylotowe, przez które wtryskuje część oleju do­prowadzanego do sworzni tłokowych, co zapewnia dodatkowe chłodzenie denek tłoków.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!