WYPOSAŻENIE SILNIKA

Silnik jest wyposażony w dwie dmuchawy osiowe o łącznej wydajności około 38 m8/KMgodz. Każda z nich dostarcza powietrze do chłodzenia jednego rzędu cylindrów. Wirniki dmuchaw napędzane są paskami klinowymi od wału korbo­wego. Powietrze chłodzące pod nadciśnieniem 75 kG/m8 (w warunkach znamionowych) przepływa w poprzek każ­dego rzędu cylindrów od zewnątrz do wnętrza przestrzeni pomiędzy cylindrami. Około 20% powietrza chłodzącego przepływa przez chłodnicę oleju. Intensywność chłodzenia reguluje termostat umieszczony w strudze powietrza ucho­dzącego z silnika. Termostat ten steruje żaluzję przesłania­jącą wylot powietrza chłodzącego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!