WYMAGANA SZCZELNOŚĆ

Aby zapewnić wymaganą szczelność zaworów, bez względu na stan cieplny i stopień nagrzania silnika, pomiędzy trzonkiem zaworu z popychaczem lub dźwigienką powinien istnieć pewien luz, zwany luzem zaworu lub za­worowym, pozwalający na zupełne zamykanie się zaworu pod naciskiem sprężyny. Luz ten nie powinien być jednak zbyt duży, aby uderzenia popychacza w stopkę zaworu oraz grzybka zaworu o gniazdo nie były zbyt silne. Prosty sposób regulacji luzu zaworu polega na zakładaniu między dźwignią a trzonkiem zaworu podkładek różnej gru­bości   lub kulki o odpowiedniej średnicy .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!