WYDAJNY SYSTEM

Dzięki temu uzyskuje się bardzo wydajny sy­stem płukania jednokie­runkowego i dużą swo­bodę doboru wykresu roz­rządu.. Przeważnie tłok sterujący wylot spalin ma wyprzedzenie 9. do 20°, mierząc kątem obrotu wału korbowego, w stosunku do tłoka sterującego wlot mieszanki lub powietrza. Wady takiego rozwiązania to konieczność stosowania dwóch wałów / korbowych połączonych przekładnią i kosztowna obróbka długich gładzi cylindrów. Nadto wyprzedzenie jednego tłoka powoduje znaczne różnice chwilowego momentu obrotowego, co niekorzystnie wpływa na trwałość przekładni.Silnik systemu WANKEL  należy także zaliczyć do silników z rozrządem tłokowym. Tłok wykonuje dwa ruchy elementarne: wiruje wokół swej osi, a jego oś zatacza jednocześnie koła względem innej osi. Podczas jednego obrotu tłoka odbywają się trzy przebiegi pracy składające się każdy z czterech faz: ssanie, sprężanie, praca (rozprężanie) i wydech.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!