WSPOMNIANE ROZWIĄZANIA

W porównaniu z rozrządem z zaworami grzybkowymi oba te systemy miały zmniejszyć hałaśliwość pracy silnika oraz wyeliminować nietrwałe części (np. gniazda i grzybki za­worów), które szybko ulegają zużyciu. Wspomniane roz­wiązania zawodzą jednak w praktyce i obecnie stosowane są bardzo rzadko.Zawór obrotowy ma kształt walca o osi równoległej do osi wału korbowego. Zawory obrotowe silnika czterosuwowego wirują dwa razy wolniej niż wał korbowy, jeżeli przepływ gazów jest równoległy do osi zaworów lub cztery razy wolniej — w razie przepływu osi stosuje się zwykle jeden zawór oraz dwa odpowiednio ukształtowane kanały.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!