WAŁ ROZRZĄDU

W silniku z wałem roz­rządu w głowicy, ze względu na duży rozstaw osi wałów, trzeba w takim przypadku stosować pośrednie koła zę­bate . Przekładnia tego rodzaju pracuje dość głośno, co nie jest istotne ze względu na znaczną hałaśli­wość pracy samego silnika. Niekiedy wał rozrządu wbudowany w głowicy jest napędzany dwiema parami kół zębatych stożkowych z pośrednim wał­kiem zwanym wałkiem królewskim (). Zamiast kół zębatych stożkowych używa się czasem przekładni śli­makowych lub kół śrubowych . Konstrukcje takie są jednak bardzo kosztowne i dlatego spotyka się je tylko w silnikach wysokiej klasy, np. wyczynowych lub lotni­czych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!