WAŁ KORBOWY

Siły te działają na odcinkach wału pomiędzy sąsiednimi czopami głównymi nawet jeżeli wał jest całkowicie wyrównoważony (w całości). W celu zmniejszenia tego rodzaju obciążeń stosuje się przeciwciężary . Możliwe jest w zasadzie wyrównoważenie całkowite wspomnianych sił. Jednak naj­częściej brak jest miejsca na umieszczenie dostatecznie dużych przeciwciężarów i stosuje się wyrównoważenie czę­ściowe.Wykonanie takie zapewnia znoszenie się momentów sił masowych pierwszego rzędu oraz niewyrównoważonych sił odśrodkowych.Kolejność zapłonu (wtryskiwania) zależy od kształtu wału korbowego. Na przykład w czterosuwowym silniku cztero- cylindrowym wspomniane ukształtowanie wału umożliwia kolejność zapłonu 1 —2—4—3 łub 1 —3—4—2, zaś w sześcio- cylindrowym: 1—5—3—6—2—4 lub 1—4—2—6—3—5.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!