UNIERUCHOMIENIE W KADŁUBIE

Ze względu na sposób unieruchomienia w kadłubie, wśród mokrych tulei rozróżnia się ogólnie dwie odmiany:  tuleja odciążona; w kadłubie silnika tuleję unieruchamia jej górny pierścień opierający się o wytoczenie w płycie przylegającej do głowicy cylindrów; dolną część tulei, dopa­sowaną suwliwie lub przylgowo do przelotowego otworu w kadłubie, uszczelnia się przy użyciu dwóch lub trzech pierścieni gumowych o średnicy 3…5 mm, założonych w rowkach wytoczo­nych w pogrubionej miejscowo zewnętrznej ściance tulei; nacisk głowicy na kadłub sil­nika przekazuje jedynie górny kołnierz tulef cy­lindra, a więc nie uczest­niczy ona w ogóle w przenoszeniu jakichkol­wiek obciążeń monta­żowych,    tuleja obciążona; w kadłubie silnika tuleję unieruchamia jej dolny kołnierz opierający się o obrzeże przelotowego otworu w kadłubie .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!