UKŁAD CHŁODZENIA

Jeżeli zawory wbudowane są skośnie, kanały ssące znajdują się z jednej strony silnika, a kanały wydechowe z drugiej. Stanowi to często istotną niedogodność, ponie­waż nie można wykorzystać spalin do podgrzewania świeżej mieszanki. Ostatnio stosuje się pośrednie ograewanle przewo­dów ssących wodą z układu chłodzenia silnika. W takim rozwiązaniu nie ma znaczenia czy przewody ssące i wy­dechowe są po jednej stronę, kadłuba.  Układ chłodzenia komplikuje się jednak nieco, gdyż rura ssąca jest otoczona koszulką wodną, co zwiększa koszt silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!