TULEJE CIENKOŚCIENNE

Tuleje cienkościenne są wciskane „na sucho” lub przy użyciu specjalnych cieczy, przy czym nie wolno stosować, w celu ułatwienia poślizgu, oleju lub innych tłuszczów ule­gających spiekaniu podczas pracy silnika. Często sucha tuleja cienkościenna ma kołnierz pasowany suwliwie (e8) do podtoczenia gniazda w kadłubie lub bloku. Czoło wci­śniętej tulei albo jest zrównane z płaszczyzną przylegania kadłuba lub bloku (do głowicy), albo wystaje ponad nią na 0,01.. 0,02 mm; nie powinno natomiast znajdować się poniżej tej płaszczyzny. Wciskanie suchych tulei cienko­ściennych ułatwia się przez podgrzewanie kadłuba lub bloku cylindrów, albo przez ochłodzenie tulei (suchym lodem lub ciekłym powietrzem), albo przez oba wspomniane zabiegi jednocześnie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!