SUWAK OBROTOWY

Silnik ASPIN ma rozrząd suwakowy ze stożkowym suwa­kiem obrotowym . Suwak jest zakończony wałkiem ulożyskowanym w głowicy, którego oś pokrywa się z osią cylindra. Nad łożyskiem na wałku osadzone jest koło zębate służące do napędu suwaka. Cię­żar suwaka jest równoważony sprężyną, znajdującą się nad łożyskiem i kołem zębatym, która umożliwia ograniczony ruch poosiowy suwaka, co pozwala na wprowadzanie nie­wielkich ilości oleju między powierzchnie stożkowe suwaka i głowicy. Na części cylindrycznej suwaka widać rowki olejowe, z których olej spływa na część stożkową suwaka.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!