SUCHE TULEJE CYLINDRÓW

Ostatnio rozpowszechniają się suche tuleje cylindrów paso­wane do otworów w kadłubach lub blokach suwliwie, z lu­zami około 0,05 mm, zanikającymi zupełnie w okresie nagrze­wania się silników. Tuleje takie cechuje dość duża grubość ścianek (2,5…7 mm),ponieważ przejmują one w zasadzie wszystkie lub prawie wszystkie obciążenia wynikające ze zmian ciśnienia we wnętrzu cylindrów.Niekiedy stosuje się skrócone tuleje cienkościenne, zapewnia­jące zwiększoną trwałość gładzi cylindrów tylko na 20.. .40% skoku tłoków silnika, od strony komór spalania. Mokra tuleja cylindra wyróżnia się tym, że jej zewnętrzna ścianka jest omywana przez ciecz chłodzącą silnik.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!