STOPY ŁOŻYSKOWE

Odpowiednio do warunków pracy łożyska ślizgowego od stopu łożyskowego wymaga się określonej budowy strukturalnej – w postaci miękkiej osnowy z równo­miernie rozłożonymi w niej twardymi kryształami lub od­wrotnie. Jako stopy łożyskowe są dziś stosowane powszech­nie stopy w osnowie cynowej i ołowiowej, a w razie dużych obciążeń brązy ołowiowe i stopy aluminium z niklem. Szybko rozpowszechniają się również stopy kadmowe za­wierające drobne ilości niklu, srebra 1 miedzi. Stopy takie odznaczają się odpornością na wysokie temperatury i do­skonałymi własnościami zbliżonymi do brązów ołowiowych lecz dość kosztowne.      ‚ Stopy ołowiowe i cynowe są to tzw. stopy białe lub „bab- bity’.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!