SILNIKI MAŁEJ MOCY

Silniki małej mocy (motocyklowe i mikrosamochodów) mają niekiedy korbowe igiełkowe łożyska toczne. Wówczas za­dania bieżni wewnętrznej spełniają najczęściej zewnętrzne odpowiednio utwardzone powierzchnie czopów wału korbo­wego. Bieżnie zewnętrzne wykonane są bezpośrednio we łbie korbowodu lub pierścienie nośne są wciskane do łba korbowodu lub gniazd łożysk głównych w kadłubie sil­nika. Istotną zaletą łożysk igiełkowych są ich małe wymiary. W silnikach średniej i dużej mocy stosowane są łożyska wałeczkowe i rzadziej kulkowe. Ze wzglę­dów montażowych zadania łożyska oporowego spełniają niekiedy dwa skośne toczne łożyska główne, z których każde przenosi obciążenia poosiowe w jednym kierunku .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!