ROZRZĄD NIESYMETRYCZNY

Rozrząd niesymetryczny ; uzyskuje się np. przez bliźniaczy układ tłoków, w którym dwa równoległe tłoki współpracują ze wspólnym czopem korbowym wału korbo­wego; ponieważ tłok sterujący wlot powietrza lub mieszanki odpowiednio dobierana do całości konstrukcji. Konieczne jest przy tym staranne uszczelnienie skrzyni korbowej, co zapobiega wydmuchiwaniu ładunku na zewnątrz. Silnik o niesymetrycznym rozrządzie tłokowym może mieć równoległe tłoki związane z czopem korbowym za pomocą korbowodu widlastego . Wówczas jeden z tłokównaśladuje z pewnym opóźnieniem w czasie ruchy tłoka ste­rującego wylot spalin, szczeliny wlotowe są odsłaniane później niż wylotowe (podobnie jak w rozrządzie symetrycz­nym), natomiast wylot zostaje zamknięty wcześniej; za­bezpiecza to przed przedostawaniem się spalin do przewodu zasilającego, a jednocześnie ogranicza do minimum straty świeżego ładunku i zapewnia nieznaczne doładowywanie cy­lindra.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!