ROZRZĄD DOLNOZAWOROWY

Silniki o rozrządzie dolnozaworowym mają nieskomplikowaną budowę i są stosunkowo tanie, ze względu na niewielką liczbę części rozrządu i prostą konstrukcję głowic. Rozrząd dolnozaworowy wychodzi jednak z użycia, ponieważ nie pozwala na korzystne kształtowanie komór spalania, których stosunek objętości do powierzchni jest zbyt mały, co powoduje duże straty cieplne.Średnice zaworów są niewielkie, a stopień sprężania niski. Ponadto nie jest możliwe takie usytuowanie kanałów gazowych, aby uzyskać korzystny kierunek napływu strumienia świeżego ładunku i dobre napełnienie cylindra. W wyniku silniki dolnozaworowe, które ze względu na niski stopień sprężania są zasilane tylko paliwami lekkimi,pracują nieekonomicznie, mają niskie pojemnościowe wskaźniki mocy i znaczny ciężar jednostkowy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!