ROZMAITE USZCZELKI

W rezultacie w praktyce spotyka się naj­rozmaitsze uszczelki głowic cylindrów, z reguły specjalnie opracowane i dobrane pod kątem swoistych cech konstrukcji poszczególnych typów, a nawet modeli silników. Ze względu na wykonanie, wśród uszczelek głowic cylin­drów silników samochodowych rozróżnia się ogólnie:    uszczelki metalowo-azbestowe (zbrojone lub rdzeniowe), z grafitowanego azbestu wzmocnionego rdzeniem z blachy perforowanej lub z siatki metalowej (o grubości około 0,25 mm); obrzeża otworów w uszczelce są zabezpieczone mięk­ką blachą stalową, miedzianą lub mosiężną; uszczelki tne- talowo-azbestowe są dość cienkie (grubość 1,5.. .1,8 mm), lecz niezbyt trwale, wskutek czego stosuje się je głównie w silnikach o zapłonie iskrowym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!