ROZLEGŁY ZAKRES

Przeważnie luz zaworów reguluje się mechanicznie, za pomocą odpowiednich śrub regulacyjnych. Do regulacji luzu zaworu stojącego służy zwykle śruba wkręcona w popychacz i zaopatrzona w prze- ciwnakrętkę nia. Oryginalny sposób regulacji luzu zaworu wiszącego napędzanego przez wał rozrządu wbudowany w głowicy zastosowano w silniku SINGER.Istotną niedogodnością mechanicznej regulacji luzu zawo­rów jest okoliczność, że chwilowe luzy zależą od stopnia nagrzania silnika i mogą zmieniać się w dość rozległym za­kresie. Niedogodność ta uwypukla się najwyraźniej w silni­kach górnozaworowych z wałami rozrządu w kadłubach, ze względu na znaczną odległość między zaworem i popy­chaczem.- W silnikach takich stosuje się często automa­tyczną regulację lub raczej kasację istniejących luzów za­worów za pomocą układu hydraulicznego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!