RAMIONA WAŁU KORBOWEGO

Do czopów korbowych olej doprowadzany jest wierceniami w ramionach wykorbień. Czopy drążone są odpowiednio zaślepiane, w celu umożliwiania doprowadzania oleju na powierzchnie współpracujące . Możliwe jest przy tym takie ukształtowanie .Wymiary ramion wału korbowego zależą od ich kształtu, sposobu ułożyskowania wału i rozstawu cylindrów silnika..Czopy łożyskowe wału korbowego są zwykle powierzchniowe utwardzane przez hartowanie indukcyjne, nawęglanie, cyjanowanie itp. Czopy o średnicy powyżej 80 mm są naj­częściej drążone wewnątrz w celu zmniejszenia ciężaru wału i mas obrotowych. W większości silników zarówno czopy główne, jak i korbowe są smarowane pod ciśnieniem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!