POMPA WODY ORAZ WENTYLATOR

Pompa wody oraz wenty­lator układu’chłodzenia są napędzane wprost przez wał rozrządu, a prądnica i sprężarka nadciśnieniowego układu uruchamiającego mechanizmy hamulcowe kół — za poś­rednictwem pasa klinowego. Kadłub, głowica cylindrów, obudowa wału rozrządu i obsady pomp wtryskowych oraz inne drobne części odlane są ze stopów lekkich, jako precyzyjne odlewy ciśnieniowe. Z uwagi na wymaganą sztywność kadłub jest specjalnie użebrowany 1 ma płasz­czyznę podziału znacznie poniżej osi wału korbowego . Komora powietrza (przelotnia) otacza wszystkie cylindry w środkowej i dolnej ich części, łącząc się od przodu z ka­nałem tłoczącym. sprężarki ładującej. Przestrzeń wodna otacza jedynie górne części cylindrów. Mokre tuleje cylin­drów są potrójnie uszczelnione — na górnym kołnierzu, pomiędzy przestrzenią wodną i komorą powietrza oraz pomiędzy komorą powietrza i skrzynią korbową.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!