PŁASKIE SPRĘŻYNY ZAWORÓW

Sprężynę śrubową oblicza się wytrzy­małościowo tylko na skręcanie, ponieważ podczas uginania w materiale jej powstają głównie naprężenia skrętne. Nie­kiedy stosuje się płaskie sprężyny zaworów, tzw. agrafkowe -które oblicza się wytrzymałościowo na zginanie. Wśród zalet sprężyny płaskiej na podkreślenie zasługuje nieznaczna masa sprężyny biorąca udział w ruchu oraz możliwość współpracy jej z zaworem o krótkim trzonku. Sprężyny agrafkowe zajmują jednak dość dużo miejsca i koszt ich wykonania jest wyższy niż sprężyn śrubowych. Sprężyny tego typu stosuje się głównie w silnikach wyczynowych . Czasem w silnikach wysokiej klasy zadania sprężyn zaworów spełniają drążki skrętne .

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!