PIERŚCIENIE ZGARNIAJĄCE
Pierścienie zgarniające nie zmniejszają w zasadzie przedmuchu spalin do skrzyni korbowej. Pierścień zgarniający ma zawsze odpowiednie elementy do zbierania oleju z gładzi — np. w postaci pierścieniowego rowka.Pomimo znacznego zużycia gładzi cylindrów, na pewien okres czasu można podwyższyć ciśnienie sprężania i zmniejszyć zużycie oleju silnikowego przez zaopatrzenie tłoków w pierścienie systemu CORD wykonywane ze stali.Pierścienie tłoków silników dwusuwowych odpowiednio zabezpiecza się przed przekręcaniem się wokół tłoków, co zapobiega uszkodzeniom wskutek zaczepienia końców pierścienia o krawędzie szczelin Tłoki silników wolnobieżnych oraz wyczynowych, w których przedmuchy spalin do skrzyni korbowej wpływają już dostrzegalnie na sprawność silnika, zaopatruje się niekiedy w pierścienie podwójne np. CLUPET ( uszczelniające cały obwód tłoka. Pierścienie takie wykonywane są jako uszczelniające lub zgarniające.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: