PANEWKI ŁOŻYSK

Panewki łożysk oporowych mają pierścienio­we obrzeża wy­lane stopem ło­żyskowym. Nie­kiedy łożysko o- porowe ma tylko jedną półpanew- kę z kołnierzem (jeśli obciążenia poosiowe są nie­wielkie), a drugą bez kołnierza.Wykonanie takie zabezpiecza za­razem półpanew- ki przed przekrę– caniem się w gnieździe. Nato­miast panewki korbowodów najczęściej nie mają kołnierzy oporowych, ponieważ tylko w wyjątkowych przypadkach zachodzi konieczność przejmowania ob­ciążeń poosiowych występujących w wyniku bezwład­ności korbowodów.Łożyska toczne. Osadzenie wału korbowego w łożyskach tocznych zamiast ślizgowych pozwala na skrócenie długości kadłuba oraz polepsza sprawność mechaniczną silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!