ODLEW KADŁUBU

Kadłuby silników odlewane są z żeliwa, a ostatnio coraz częściej również i ze stopów lekkich. Kadłuby ze stopów lekkich zaopatruje się we wtapiane lub wymienne (mokre) tuleje cylindrów, wykonane z materiałów cechujących się dostateczną odpornością na zużycie . Grubość ścian skrzyni korbowej w odlewie żeliwnym wynosi 5.. .8 mm, a ścian bocznych — 4.. .7 mm, zależnie od rodzaju sil­nika i jego obciążeń cieplno-mechanicznych. Grubość ścianek odlewu ze stopu lekkiego jest przeciętnie o około 2 mm więk­sza niż odpowiednich ścianek podobnego odlewu żeliwnego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!