OBRÓBKA WYKOŃCZAJĄCA

Obróbka wykańczająca wałów korbowych jest z reguły bardzo dokładna. Dopuszczalne odchyłki średnic są zwykle ograniczone do 0,005.. .0,015 mm, a nierównoległość osi czopów głównych i korbowych — do 0,01…0,02 mm na długości 100 mm. Od powierzchni czopów wymaga się prze­ważnie 9 klasy gładkości. Twardość powierzchni robo­czych hartowanych na głębokość 2.. .4 mm wynosi 52. . .62 HRC. Niewyrównoważony dynamicznie moment sił odśrod­kowych kompletnego wału korbowego (łącznie z kołem zamachowym) nie powinien przekraczać 30…70 cmkG, a w dużych silnikach — 100 cmkG.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!