OBCIĄŻENIE UKŁADU KORBOWEGO

Jeżeli obciążenie układu korbowego jest duże (silniki o za­płonie samoczynnym, widlaste i niektóre o zapłonie iskro­wym), każdy czop korbowy znajduje się pomiędzy dwoma czopami głównymi . W umiarkowanie obciążonych silnikach o zapłonie iskrowym, z uwagi na skrócenie długości i uproszczenie konstrukcji silnika, łoży­skuje się wały korbowe co każde dwa , a niekiedy nawet co trzy wykorbienia. Pogarsza to jednak warunki pracy łożysk głównych.Układy wałów korbowych. Położenie wzajemne czopów korbowych zależy od liczby i rozmieszczenia cylindrów oraz od liczby suwów tłoka przypadających na jeden przebieg pracy cylindra i sposobu wyrównoważania sił bezwładności .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!