NAPŁYWAJĄCE POWIETRZE

Na­pływające powietrze lub mieszanka wypycha z cylindra rozprężone spaliny. Taki system rozrządu, stosowany w sil­nikach dwusuwowych, odznacza się prostotą konstrukcji i niezawodnością działania. Zasadnicze trudności nastręcza tu uzyskanie wymaganej dokładności usuwania resztek spalin z cylindra. Wadą rozrządu tłokowego są znaczne straty świeżego ładunku, ponieważ część powietrza lub mie­szanki uchodzi ze spalinami. Na sprężanie ładunku cylindra lub rozprężanie spalin wykorzystuje się tylko część skoku tłoka, ponieważ czynny suw tłoka jest krótszy niż jego skok geometryczny o wysokość okienek wylotowych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!