NAPĘDY ROZRZĄDU

Wal rozrządu napędzany jest przez wal korbowy za po­średnictwem przekładni mechanicznej o przełożeniu bezpo­średnim (silniki dwusuwowe) lub przekładni zwalniającej o   przełożeniu 2 (silniki czterosuwowe). Stosuje się trzy rodzaje przekładni: koła zębate, czołowe, proste lub skośne,  wałek pośredni, tzw. wałek królewski, z dwoma parami kół zębatych stożkowych, śrubowych albo dwiema prze­kładniami ślimakowymi,  przekładnie łańcuchowe.Jeżeli wał rozrządu wbudowany jest w kadłub silnika, rozrząd może być napędzany przez przekładnię o czołowych kołach zębatych. Przeważnie stosuje się zęby skośne w celu zwiększenia liczby zazębionych jednocześnie zębów oraz zwiększenia równo­mierności i ograniczenia hałaśliwości pracy przekładni.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!