NAJPROSTSZE I NAJTAŃSZE SPOSOBY

Najprostsze i najtańsze w produkcji są układy rozrządu o równoległych zaworach pionowych, dokładnie lub w przy­bliżeniu równoległych do osi cylindrów . Pozwala to na łożyskowanie wszystkich dźwigni zaworów na wspólnej ośce, stosowanie jednego wału rozrządu wbudowanego w kad­łubie oraz na umieszczenie drążków popychaczy po jednej stronie silnika. Pionowe zawory wiszące są coraz częściej zastępowane rozmaitymi układami zaworów skośnych. Wobec dużej swobody w rozmieszczaniu  kanałów ssących i wydecho­wych, skośne rozstawienie zaworów umożliwia korzystne kształtowanie komory spalania i zmniejszanie do mini­mum powierzchni ścianek głowicy stykających się bezpo­średnio ze spalinami.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!