NACISK SPRĘŻYNY

Nacisk sprężyny na zawór zawsze powinien być większy niż wypadkowa siła bezwładności będąca iloczynem mas części mechanizmu napędu zaworu (popychacz, drążek popycha­cza, część dźwigni zaworu, zawór, miseczka sprężyny za­woru, część sprężyny zaworu) poruszających się posuwiście oraz przyspieszenia działającego na te masy. Przyspiesze­nie to przyjmuje wartości dodatnie i ujemne. W pierwszej fazie otwierania zaworu spowodowana przyspieszeniem siła działająca na zawór wspomaga nacisk sprężyny, a więc popychacz wskutek bezwładności całego układu dociskany jest dodatkowo do krzywki. W następnym okresie zmienia się kierunek przyspieszenia i siły, czyli popychacz dąży do oderwania się od krzywki. Przeciwdziała temu sprężyna zaworu

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!