MATERIAŁ GŁOWICY CYLINDRÓW

Obecnie głowice cylindrów odlewa się przeważnie z żeliwa szarego lub ze stopów lek­kich, przy czym o wyborze materiału decyduje najczęściej  łatwość wytwarzania wysokojakościowych odlewów o skom­plikowanych kształtach (zwłaszcza gdy chodzi o duże serie produkcyjne). Względy wytrzymałościowe mają istotne znaczenie tylko w razie dużych obciążeń mechanicznych i wówczas z reguły stosuje się głowice cylindrów odlewane z żeliwa ulepszonego lub nawet stopowego. Natomiast kiedy dąży się do ograniczenia ciężaru silnika oraz zapobie­żenia powstawaniu lokalnych spiętrzeń cieplnych, zwykle głowice cylindrów odlewa się ze stopów lekkich , pomimo trudności wynikających z ich dużej rozszerzalności cieplnej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!