ŁOŻYSKA KORBOWE I GŁÓWNE

Znaczna większość silników samochodowych ma ślizgowe łożyska główne i korbowe. Jedynie w silnikach motocyklo­wych, w małych dwusuwowych silnikach samochodowych oraz w nielicznych silnikach wysokoprężnych stosowane są toczne łożyska główne. Jeszcze rzadziej spotyka się toczne łożyska korbowe, które stosuje się niemal wyłącznie w ma­łych silnikach motocyklowych i podobnych. Łożysko ślizgowe cechuje ślizgowa współpraca gładkiego czopa cylindrycznego i warstwy stopu łożyskowego w warunkach ograniczających do minimum opory tarcia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!