KADŁUBY SILNIKÓW ZIŁ

Kadłuby silników ZIŁ-130 oraz ZIŁ-375 są odlane z żeliwa szarego, a silnika ZIŁ-130M ze stopu lekkiego. Wszystkie silniki mają mokre żeliwne tuleje cylindrów , zaopatrzone w krótkie suche tuleje z żeliwa austenitycz­nego. Głowice cylindrów wszystkich silników są odlane ze. stopu lekkiego i mają wymienne gniazda zaworów za­równo ssących, jak i wydechowych (z żeliwa stopowego) oraz prowadnice zaworów ze spieków. Przylgnie zaworów wyde­chowych są napawane stellitem, a zaworów ssących po­kryte aluminium (przez dyfuzję). Zawory wydechowe mają trzonki wypełnione w ok. 50% metalicznym sodem w celu zwiększenia intensywności odprowadzania ciepła od ich  grzybków. Zawory wydechowe obracają się podczas pracy silnika z prędkością obrotową wynoszącą ok. 1% prędkości obrotowej wału korbowego, co opóźnia utratę ich szczelności.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!