KADŁUB DZIELONY

Kadłub dzielony poniżej osi wału korbowego; obrzeże miski olejowej znajduje się znacznie poniżej osi obrotu wału korbowego , co zapewnia dużą sztywność kadłuba lecz jednocześnie zwiększa jego ciężar własny; wykonanie typowe dla silników o dużych mocach, przeważnie wysoko­prężnych,    kadłub tunelowy; skrzynia korbowa i miska olejowa tworzą jedną całość konstrukcyjną w postaci sztywnej obudowy wału korbowego, ustalonego zwykle w łożyskach tocznych .Od kadłuba silnika wymaga się na ogół dość dużej sztywności, zapewniającej prawidłowe warunki współpracy czopów głównych wału korbowego i ich łożysk. Jeżeli cylindry wy­wiercone są bezpośrednio w bloku cylindrów, od jego ma­teriału wymaga się dostatecznej odporności na zużycie gładzi cylindrów i zadowalającej współpracy z nią tłoków. Istotne znaczenie ma również sztywność górnej płyty bloku cylindrów, decydująca o utrzymaniu szczelności, w miej­scach styku z głowicą.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!