GŁOWICA CYLINDRÓW

Zmusza to z reguły do nada­wania chromowanej gładzi odpowiedniej szorstkości, np. przez chromowanie porowate (a nie gładkie), trawienie lub metodami mechanicznymi.Głowica cylindrów zamyka wnętrze cylindrów w kadłubie silnika. Konieczność stosowania odejmowanej głowicy cylindrów wynika tylko ze względów konstrukcyjnych, a szczegóły jej budowy są zależne od rodzaju silnika, spo­sobu jego chłodzenia, systemu rozrządu i napędu rozrządu, kształtów komór spalania, rozmieszczenia świec zapło­nowych lub wtryskiwaczy i innych czynników. Wychodzące z użycia silniki dolnozaworowe miały głowice cylindrów o    bardzo prostych wykonaniach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!