DŁUGIE GŁOWICE

Wynika to z okoliczności, że odlewanie takich głowic jest bardzo kłopotliwe, a ponadto ograniczenie odkształceń głowicy i utrzymanie dostatecznej szczelności jej styku z kadłubem nastręcza sporo trudności, zwłaszcza w razie dużych obciążeń cieplno-mechanicznych silnika (szczególnie wysokoprężnego).Głowice wykonane jako jedna całość z tuleją cylindra (np. silnik wysokoprężny PACKARD 2D-850) spotyka się tylko w wyjątkowych przypadkach. Wynika to głównie z nie­korzystnego rozkładu naprężeń wewnętrznych, powstają­cych w wyniku rozszerzalności cieplnej oraz z dużych trud­ności w obróbce wykańczającej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!