CECHY KONSTRUKCJI

Najbardziej charakterystyczną cechą konstrukcji silnika ROVER 3 litre jest rzadko spotykany, mieszany układ zaworów. Zawory ssące o dużych średnicach wbudowane są skośnie w głowicy, a zawory wydechowe — również skośnie, w kadłubie . Komorę spalania tworzy zupełnie płaska dolna płyta głowicy cylindrów, część kształtowego denka tłoka i ścianka kadłuba w sąsiedz­twie gniazda zaworu wydechowego. Wykonanie takie uprasz­cza wybitnie konstrukcję głowicy, lecz zarazem komplikuje budowę kadłuba. Kadłub silnika I głowica cylindrów odlane są z żeliwa, przy czym początkowo głowicę odlewano ze stopu lekkiego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!