ANALIZA DRGAŃ SKRĘTNYCH

Harmoniczne główne silnika czterosuwowego mają rząd stanowiący wielokrotność połowy liczby cylin­drów, a silnika dwusuwowego — równy wielokrotności liczby cylindrów silnika. Obliczenie kontrolne wału kor­bowego na drgania skrętne polega na zastąpieniu rzeczy­wistego układu drgającego zastępczym układem obliczenio­wym, wyznaczenie jego częstotliwości drgań własnych i      określenie głównych składowych harmonicznych. Obli­czenie takie jest dość kłopotliwe, ponieważ:  skomplikowany kształt wału utrudnia ustalenie jego sztywności skrętnej,  nie wszystkie masy drgającego układu biorą udział w ruchu obrotowym; część mas korbowodów i masy tłoków poruszają się posuwisto-zwrotnie; wpływ ich na drgania całego układu jest różny, zależnie od wza­jemnych położeń wykorbienia wału i korbowodu,   obliczenie częstotliwości drgań własnych układu drga­jącego wielomasowego (silnika wielocylindrowego) jest możliwe jedynie metodą kolejnych przybliżeń.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!