PIERŚCIENIE ZGARNIAJĄCE

Pierścienie zgarniające nie zmniejszają w zasadzie przedmuchu spalin do skrzyni korbowej. Pierścień zgarnia­jący ma zawsze odpowiednie elementy do zbierania oleju z gładzi  — np. w postaci pierścieniowego rowka.Pomimo znacznego zużycia gładzi cylindrów, na pewien okres czasu można podwyższyć ciśnienie sprężania i zmniejszyć zużycie oleju silnikowego przez zaopatrzenie tłoków w pier­ścienie systemu CORD  wykonywane ze stali.Pierścienie tłoków silni­ków dwusuwowych odpowiednio zabezpiecza się przed prze­kręcaniem się wokół tłoków, co zapobiega uszkodzeniom wskutek zaczepienia końców pierścienia o krawędzie szczelin Tłoki silników wolnobieżnych oraz wyczynowych, w któ­rych przedmuchy spalin do skrzyni korbowej wpływają już dostrzegalnie na sprawność silnika, zaopatruje się nie­kiedy w pierścienie podwójne np. CLUPET ( uszczelniające cały obwód tłoka. Pierścienie takie wykony­wane są jako uszczelniające lub zgarniające.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o samochodach! Od lat pasjonuję się motoryzacja, szybkie samochody to moja największa pasja. Artykuły, które tutaj zamieszczam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia! Zapraszam do czytania!